Dit is het tiende kookboek van Pascale Naessens. Allemaal met gezonde recepten, toegankelijk en met een beperkt aantal ingredienten. Ik heb een aantal boeken van haar in de kast staan maar vond het op een gegeven moment meer van hetzelfde. Deze toch weer eens gekocht omdat het ‘low carb & keto recepten’ bevat. En daar kan zij vast en zeker iets lekkers van maken!

Pascale Naessens kookt volgens de regel dat je alle groenten mag combineren met eiwitten of koolhydraten. Je mag dus groenten combineren met geconcentreerde eiwitten zoals vis, kaas, vlees of sojaproducten óf met geconcentreerde koolhydraten zoals aardappelen, rijst, pasta, etc. Noten, zaden, yoghurt, eieren en vetten mogen met alles gecombineerd worden.

In dit boek gebruikt ze maximaal vier ingrediënten naast het een en ander uit haar voorraadkast. Die bevat producten zoals olie, azijn, kruiden en andere smaakmakers als mosterd en sojasaus. Naast de voorraadkast geeft Pascale een overzicht van producten die je zelf ‘ongestraft’ aan je gerechten mag toevoegen. Denk aan knoflook, noten en zaden, limoen, gember, currypasta, verse kruiden en Gomasio (geroosterd sesamzaad met zout).

De recepten in het boek staan gerangschikt op bereidingstijd. De eerste recepten staan binnen 10 minuten op tafel. De hoofdstukken lopen op per 5 minuten tot maximaal 25 minuten per gerecht. Daarna volgen nog wat recepten die wat langer in de oven moeten, wat chiquere gerechten en desserts. De verdere filosofie is: slechts 4 ingrediënten, weinig werk, snel klaar, heerlijke en volwaardige gerechten die verzadigen. En niet onbelangrijk: wie overgewicht heeft, zal ervan afvallen.

De gerechten worden zoals in al haar boeken gepresenteerd op mooi gedekte tafels en op een warme, sfeervolle manier in beeld gebracht.

Vergeet niet een foto te delen van jouw favoratie kookboek en recept via Instagram met de hashtag #ontroerendlekker !
Enorm leuk om te zien waar jij je kookinspiratie vandaan haalt!

Eet smakelijk!

Print Friendly, PDF & Email